FAQ Spørgsmål

Vi får mange gode spørgsmål, som kan have bred interesse, der ligger god information her i spørgsmål og svar. Hold dig ikke tilbage for også at spørge os direkte, vi svarer på tlf og mail.

Hvad er inkl. i jeres rejser ?

I vores rejser er normalt inkluderet flybillet, morgen og aftensmad, bolig og ture. Der er ikke inkluderet entreer og lommepenge.

Er i datingrejser ?

Nej vores rejseplanlægning bygger på seriøse rejser for singler. Det er ikke et mål for vore rejser at man finder en partner, målet for vore rejser gode oplevelser og hyggeligt samvær.

 

Hvad hvis jeg bliver syg på rejsen ? 

Her må vi skelne mellem, de små og de alvorlige sygdomme: De små sygdomme har vi klaret lokalt på rejserne ind til nu, hvor den rejsende har kunnet fortsætte rejsen, lad mig fortælle et par eksempler: En rejsende udvikler en kraftig halsbetændelse og der er grund til frygt for at den er gået i lungerne, vi besøger det lokale lægehus i Thailand og der bliver lyttet med stetoskop og taget blodtryk mv. besøget slutter af med udlevering af antibiotika kur, hostemedicin og halssmertemedicin, heldigvis var det kun i halsen og den rejsende kunne fortsætte rejseprogrammet dagen efter. I den mere alvorlige ende faldt en rejsedeltager livløs om en aften og var umulig at komme i kontakt med, vi var informeret om at deltageren har diabetes. Da vi ikke kan komme i kontakt med personen kører vi til det lokale sygehus, her bliver den rejsende modtaget på skadestuen og vi informerer om formodet insulinchok, de tjekker straks for blodsukker og tager siden de obligatoriske andre prøver, personen får lagt drop med glucose og vågner efter en ½ times tid. Blodsukkeret var kommet på plads igen. Blodtrykket var stadigt højt, så sygehuset ville ikke give slip før det var nede, supergod og kvalificeret behandling. Efter 3 timer på sygehuset var den rejsende helt frisk og ville tilbage til de andre rejsedeltagere. Den næste morgen fik vi fat i et nyt personligt apparat til at måle blodsukker og den rejsende kunne fortsætte rejsen normalt.

Hvis der er tale om alvorlige sygdomme, arbejder vi kun efter anvisning fra rejseforsikringsselskabet.

Hvordan skal jeg forholde mig i forhold til forsikring i tilfælde af sygdom/ulykke ?

For rejser i EU gælder : Det gule sygesikringskort gælder kun i DK !!!!!! Få lavet det blå sygesikringskort, (det er gratis) og sikrer dig behandling på lige fod med befolkningen i det EU land du rejser i (Hospitalsbehandling i Italien er fuldt på højde med den danske, men der er sprogbarierer, vi hjælper selvfølgeligt hvis uheldet er ude). Hvad der er vigtigt at vide er at man ikke har nogen sygehjemtransport på det blå sygesikringskort, så man bør overveje en forsikring for dækning af sygehjemtransport, den er inkl. i de fleste rejsesygeforsikringer, som mange har sammen med deres indbo forsikring, men tjek hvordan den virker og den skal sikkert aktiveres i forbindelse med rejsen. Hvis du ikke har en forsikring så brug et af de gamle rejseforsikringsselskaber f.eks. “europæiske”, de har en prof., hurtig og venlig tilgang til kunderne.

For rejser udenfor EU gælder: Der er ingen dækning fra det offentlige mere !!!!!!!!!! Du skal selv sørge for din forsikring mod sygdom og ulykke. Vi anbefaler at man tegner en forsikring for dækning af sygdom, ulykke og sygehjemtransport, den er inkl. i de fleste rejsesygeforsikringer, som mange har sammen med deres indbo forsikring, men tjek hvordan den virker og den skal sikkert aktiveres i forbindelse med rejsen. Hvis du ikke har en forsikring så brug et af de gamle rejseforsikringsselskaber f.eks. “europæiske”, de har en prof., hurtig og venlig tilgang til kunderne.

Kan jeg forlænge min ferie med nogle dage ? Ja vi har af og til gæster som ønsker forlængelse af ferien, det løser vi efter behov.

 Får i kritik af jeres rejser ? Ja, det får alle rejsearrangører. Vi er glade for konstruktiv kritik, den bruger vi til at justere og forbedre vore rejser. Herudover kan vi se at nogle få gæster ikke har fået sat sig ind i hvilken anderledes rejseform vi er i forhold til traditionel charterferie. Vi opfordrer vore gæster til at læse vor hjemmeside, så de kan glæde sig til en spændende, aktiv og original oplevelse ud i kultur, historie og natur.

Er alt inkl. i prisen til Italien og hvad kommer evt. udover prisen ? Rejse, indkvartering, mad (morgenmad, frokost og aftensmad) og ture er inkl. i prisen, dog er entre eksl. det omfatter på italiensrejserne i forår og efterår: 10 euro til Grotte di Stiffe samt 12 euro til Forum Romanum/Coloseum, endvidere er frokost ikke inkl. når vi er i Rom. På sommerrejserne til Italien er morgen og aftensmad inkl. samt rejse, indkvartering, mad og ture, entreudgifterne er ekskl. på sommerrejserne til Italien og de udgør ca 22 euro.

Jeg har været i Rom før, kan jeg gå min egen tur i Rom ? Ja vi aftaler ofte det, så tager vi sammen til det centrale Rom og aftaler mødetid og sted i Rom hvor vi mødes igen sidst på dagen.

Er der håndklæder eller skal vi selv medbringe dem ? Der er håndklæder på rejserne.

Passer de danske el stik i Italien ? De små stik typisk til mobilopladere osv. passer i vore stikkontakter, de store stik f.eks. til hårtørrere passer ikke direkte, men kan bruges med en adaptor, som vi har hernede.

Er der enkeltværelser ? Ja, med mindre andet udtrykkeligt er aftalt, er der enkeltværelser uden ekstra beregning til alle deltagere.

Er flybilletten inkluderet i prisen ? Ja prisen er inklusiv flybillet.

Hvordan modtager jeg flybilletten ? Den bliver sendt pr mail til din mailadresse.

Hvornår modtager jeg flybilletten ? Senest 14 dage før afrejsen.

Er der internetforbindelse i Italien ? Ja der er WiFI i spise/opholdsstuen.

Kan jeg vælge om jeg vil rejse fra Jylland eller København til Italien? Ja man kan frit vælge om man vil rejse fra Billund eller København.

Hvilken aldersgruppe deltager på rejserne ? Generelt er vore deltagere modne voksne, som er + 50.

Er i tilknyttet nogen religiøs eller åndelig sekt eller lignende ? Nej vi er en helt almindelig dansk/italiensk familievirksomhed, som har vores hjerte i at lave gode og rare rejser for modne voksne, det eneste vi måske er lidt nørdede på, er at vi holder meget af midt og syd Italien og Thailand og gerne vil vise vores “perler” til vore gæster.

Hvordan kan jeg vide om rejsen bliver afholdt ? Vi er så heldige, at der er god interesse for vore rejser, og vi har en del års erfaring i at planlægge og afholde rejser, så alle vore rejser med tilmeldte deltagere er blevet afholdt, ingen har fået aflyst deres rejse hos os.

Hvad sker der for mig hvis flyselskabet går konkurs ? Det flyselskab vi bruger mest til Italien tilbyder en konkursforsikring, som refunderer flybilletten i tilfælde af konkurs. Alle flyselskaber skal tilbyde den, men ikke alle gør det endnu. Det er en meget enkel forsikring, som kun koster et mindre ekstrabeløb, ellers kan man overveje en all risk rejseforsikring, som dækker de flest tænkelige uforudsete situationer.

Har i en  rejsegarantiordning ? Ja vi tilbyder en all risk forsikring, som dækker de fleste tænkelige uforudsete hændelser, herunder konkurs, afbestilling, bagageproblemer og meget meget mere.

Comments are closed.